مرحله 1: علائم هجوم جلیقه زرد را شناسایی کنید

جلیقه‌های زرد زنبورهای اجتماعی هستند که در مستعمرات زندگی می‌کنند و لانه‌های آنها را می‌توان در مکان‌های مختلفی مانند زمین، درختان یا سازه‌ها یافت. برای پیدا کردن لانه ژاکت زرد، ابتدا باید علائم آلودگی ژاکت زرد را شناسایی کنید. به دنبال علائم زیر باشید:

  • جلیقه‌های زرد در اطراف یک منطقه یا مکان خاص پرواز می‌کنند.
  • ورود یا خروج جلیقه‌های زرد از سوراخ یا ترک در سازه یا درخت.
  • جسم یا لانه های ژاکت زرد در نزدیکی غذا یا مواد شیرین یافت می شود.
  • جلیقه‌های زرد به طور تهاجمی از یک مکان یا شی دفاع می‌کنند.

مرحله 2: از حواس خود برای تعیین مکان لانه استفاده کنید

هنگامی که علائم هجوم جلیقه زرد را شناسایی کردید، از حواس خود برای پیدا کردن لانه استفاده کنید. لانه های ژاکت زرد بوی متمایزی می دهند، بنابراین به دنبال بوی شیرین و تند در نزدیکی محلی که کت های زرد را دیدید، باشید. به صدای وزوز جلیقه های زرد یا برقراری ارتباط با یکدیگر گوش دهید.

مرحله 3: به دنبال ورودی و خروجی Nest بگردید

لانه های ژاکت زرد دارای یک یا چند ورودی و خروجی هستند که معمولا گرد و قطر آنها حدود 1/4 اینچ است. به دنبال این منافذ در زمین، درختان یا سازه ها باشید. ورودی ها و خروجی ها اغلب توسط تپه کوچکی از خاک یا آوار احاطه شده اند.

مرحله 4: جستجوی مواد تودرتو

ژاکت های زرد از الیاف گیاهی، علف ها و سایر مواد برای ساختن لانه خود استفاده می کنند. به دنبال این مواد در نزدیکی ورودی و خروجی لانه بگردید. همچنین می‌توانید در مناطقی که این مواد فراوان هستند، مانند نزدیک توده‌های کمپوست یا چوب در حال پوسیدگی، به دنبال لانه‌های ژاکت زرد بگردید.

مرحله 5: Nests را در ساختارها بررسی کنید

ژاکت های زرد میتوانند در سازه ها مانند دیوارها، اتاق زیر شیروانی و فضاهای خزنده لانه بسازند. علائم فعالیت ژاکت زرد را در این نواحی بررسی کنید، مانند سوراخ یا ترک در دیوارها یا سقف، و وجود بدنه یا لانه ژاکت زرد.

مرحله 6: از چراغ قوه برای جستجوی لانه ها در شب استفاده کنید

ژاکت های زرد بیشتر در شب فعال هستند، بنابراین از چراغ قوه برای جستجوی لانه در مناطق تاریک استفاده کنید. چراغ قوه را نزدیک مناطقی که کت زرد را دیدید بتابانید و به دنبال چشمان بازتابنده کت زرد بگردید.

مرحله 7: اگر لانه ای پیدا کردید با یک متخصص تماس بگیرید

اگر لانه ژاکت زرد پیدا کردید، سعی نکنید خودتان آن را بردارید. ژاکت‌های زرد می‌توانند خطرناک باشند و لانه‌های آن‌ها را می‌توان به سختی از بین برد. برای برداشتن لانه با یک سرویس کنترل آفات حرفه ای تماس بگیرید.

نکاتی برای یافتن لانه جلیقه زرد

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که به شما کمک می کند لانه های ژاکت زرد را پیدا کنید:

  • در مناطقی که غذا و مواد شیرین وجود دارد، مانند نزدیک سطل‌های زباله، مکان‌های پیک‌نیک، و باغ‌های غذا، به دنبال کت زرد بگردید.
  • فعالیت ژاکت زرد را در نزدیکی پنجره‌ها، درها و دریچه‌ها بررسی کنید، زیرا این مناطق می‌توانند دسترسی آسان به داخل خانه شما را فراهم کنند.
  • به دنبال لانه های ژاکت زرد در مناطقی باشید که غلظت بالایی از ژاکت های زرد وجود دارد، مانند نزدیک کندو یا کلنی.
  • از آینه برای جست‌وجوی ژاکت‌های زرد در قسمت‌های تاریک، مانند پشت دیوار یا اتاق زیر شیروانی استفاده کنید.
  • فعالیت ژاکت زرد را در نزدیکی آب ایستاده بررسی کنید، زیرا این مناطق میتوانند جلیقه زرد را جذب کنند.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...